Informacje
AKTUALNOŚCI
Ograniczenie funkcjonowania Przychodni Lekarza Rodzinnego
W związku z zaistniała sytuacją epidemiologiczną zdecydowaliśmy o wprowadzeniu ograniczeń w funkcjonowaniu Przychodni Lekarza Rodzinnego . Drzwi do Centrum zostają czasowo zamknięte. Wpuszczane będą jedynie osoby wcześniej umówione.
Poradnia lekarza rodzinnego:
1. Rejestracja odbywać się będzie wyłącznie telefonicznie.
2. Porady udzielane będą w formie telefonicznej. Wizyta w przychodni możliwa jedynie po konsultacji telefonicznej, oraz zaleceniu lekarza. Na podstawie teleporady istnieje możliwość wystawienia recepty, skierowania czy też zwolnienia.
3. Recepty – zamówienie oraz odbiór wyłącznie telefonicznie.
e-recepta – co pacjent powinien wiedzieć?
Obowiązek wystawiania recept w formie elektronicznej wejdzie w życie 1 stycznia 2020. Warto już teraz przygotować się do zmian, które nas czekają wraz z nadejściem nowego roku. Co pacjent powinien wiedzieć o e-recepcie?
1. E-receptę można otrzymać na 3 sposoby:
a) SMS z 4-cyfrowym kodem
b) mail z załączoną informacją o recepcie
c) wydruk informacyjny
2. Realizacja e-recepty w aptece:
a) podanie 4-cyfrowego kodu wraz z numerem pesel
b) farmaceuta zeskanuje kod e-recepty z wiadomości e-mail
c) farmaceuta zeskanuje kod kreskowy z wydruku informacyjnego
Jak otrzymać e-receptę w formie SMS-a lub maila?
1. Wejdź na stronę www.pacjent.gov.pl
2. Załóż swoje Internetowe Konto Pacjenta za pomocą Profilu Zaufanego lub e-dowodu
3. Zaznacz wybraną formę komunikacji e-mail i/lub SMS i podaj dane kontaktowe, na które mają przychodzić e-recepty
Zalety elektronicznej recepty
1. Nie zgubisz recepty
2. Recepta jest ważna przez 365 dni od daty wystawienia ( z wyjątkami )
3. Jeśli na recepcie jest więcej niż 1 lek możesz je realizować w różnych aptekach
4. Jeśli na recepcie jest kilka opakowań danego leku możesz je rezliować pojedynczo, lecz tylko w tej samej aptece